De Cook Eilanden, Rarotonga! - Reisverslag uit Rarotonga, Cook Eilanden van Max Murre - WaarBenJij.nu De Cook Eilanden, Rarotonga! - Reisverslag uit Rarotonga, Cook Eilanden van Max Murre - WaarBenJij.nu

De Cook Eilanden, Rarotonga!

Door: Mr Max

Blijf op de hoogte en volg Max

20 Maart 2013 | Cook Eilanden, Rarotonga

Zoals in mijn laatste reisverslag vermeld heb ik toch op het laatste moment een vlucht naar de Cook Eilanden beboekt voor 7 dagen. Het gekke was dat mijn vlucht om 19:00 op 12 maart was en dat ik na 4 uur vliegen om 22:00 op 11 maart aankwam. Het tijverschil van 23 uur maakt het boeken van een hostel dan ook een beetje ingewikkeld. Dit was dan ook niet helemaal volgens het idee verlopen maar dat kwam helemaal goed!

De volgende dag wakker geworden in een paradijs! Wat een prachig Eiland! Combo van Thailand, Suriname en Indonesie. Overal palmbomen, bananenbomen, oude huisjes en kleine vuurtjes waardoor het overal lekker naar rook stinkt...

Het reef rond het eiland zorgt voor prachig helder ondiep water waar mooi in gesnorkeld kan worden. Het eiland is maar 64 vierkante kilometer klein en heeft een berg van 634 meter hoog! Rarotonga is onderdeel van 15 eilanden die samen de Cook Eilanden. Het weer was prachtig tijdens de 7 dagen dat ik er was, 35 graden, lekker zeebriesje.... De medehostel gangers waren erg aardig. Samen met wat jongens en meisjes heb ik de Cross the Islands walk gedaan. Deze hike gaat het hele eiland over. Nog een pittige wandeling die we erg vroeg in de morgen hebben gedaan. Langs wat kettingen en touwen kon je de “Needle” van het eiland beklimmen van waaraf we een prachtig uitzicht hadden.

Ik heb op de grote oceaan nog met een paar gasten naar Markreel gevist... na 5 uur vissen was er nogsteeds geen vis aan boord... Toen maar vis gegeten bij Trader Market in het hoofdstadje van Rarotonga.

Vanaf de eerste dag heb ik een scooter gehuurd. Voor 85NZD (iets van 50 euro) kon ik voor 6 dagen een vlotte 110cc scooter huren. Erg relaxt om lekker rond te racen over het eiland... stoppen voor een foto, even wat eten... super relaxt! Wat nog tof aan het huren van een scooter is dat je niet zomaar met je internationale rijbewijs mag rondrijden. Je moet een speciaal Cook Eiland rijbewijs halen. Normaal moet je hier een test voor doen. Als je echter een internationaal rijbewijs hebt geloven ze je wel en krijg je voor een paar euro het rijbewijs. Prachtig souveniertje!

De 7 dagen en nachten op het eiland gingen super snel... voor ik het wist zat ik alweer in het vliegveld terug naar Auckland. Op dit moment ben ik aan het kijken wat ik in New York allemaal ga doen. Mijn volgende topbestemming en tevens mijn laatste grote stop van mijn reis! Wel super tof dat ik binnen 5 dagen van de Cook Eilanden, naar Auckland, vervolgens via Sydney en Los Angeles naar New York vlieg... Zal wel een vermoeiende vlucht worden... maar zeker de moeite waard!

Over een week ben ik weer thuis om mijn mooi gebruinde huid en mooie verhalen te vertellen! Vanavond nog maar even de boot optuigen om morgen ochtend weer even te gaan vissen. Houdoe!

  • 20 Maart 2013 - 10:18

    Evelien:

    Geniet van je laatste week. Als je in New York bent is mijn tip om niet het Empire state op te gaan voor een mooi uitzicht maar ga naar Rockefeller centre dan heb je namelijk ook het empire state op je foto. Is echter wel een duur grapje. Ook leuk is een fiets huren in central park en daar lekker rond crossen, vooral omdat jij zoveel van fietsen houd. En heerlijk uit eten gaan in little Italy ongeveer de enige plek met terrasjes in het weekend. Voor de modellen moet je overigens naar abercombie & fitch. En natuurlijk de andere bezienswaardighedn zoals times square enzo. Dikke kus

  • 20 Maart 2013 - 15:45

    Joyce Lee:

    Hoi Max, leuk om je verhalen te lezen. Geniet van NYC! Ben momemteel zelf in HK ;-)) groetjes uit een ander zonnig oord

  • 21 Maart 2013 - 01:57

    Max:

    Hey Eef! Dankjewel! Ik wilde inderdaad naar het Rockefeller gaan:) Ik heb tijdens mijn reis aan wat mensen gevraagd wat leuk is in NYC. Wilde de brooklyn bridge ook nog zien... Waar kan je btw echt goed shoppen? 5th avenue? Komt waarschijnlijk wel goed! groetjes!! xx

    Thanx Joyce! HK is zo tof! Ik vond het echt geweldig! Die bakkertjes met lekkere broodjes ook overal, super! veel plezier! xx

Tags: Cook Islands

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Max

Op deze pagina zal ik updates van mijn reis rond de wereld geven. Tijdens deze reis van ongeveer 41.000km zal ik onder meer Hong Kong, Australie, Nieuw Zeeland, Fiji en New York gaan bewonderen! De reis is samen met mezelf en de rest van de wereld!

Actief sinds 10 Jan. 2013
Verslag gelezen: 3281
Totaal aantal bezoekers 10074

Voorgaande reizen:

13 Januari 2013 - 26 Maart 2013

Wereldreis

Landen bezocht: