Terugreis richting Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Max Murre - WaarBenJij.nu Terugreis richting Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Max Murre - WaarBenJij.nu

Terugreis richting Auckland

Door: Maxx

Blijf op de hoogte en volg Max

20 Maart 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

Bij deze weer een update… even de schade van afgelopen 3 weken inhalen! Ik zal eerst mijn Nieuw Zeeland tour afmaken en daarna een nieuw verslag over de Cook Eilanden maken.

Op 27 februari in de avond dus aangekomen in Queenstown. Die avond gelijk met een Engelse medereizigster een Skydive van 12.000 feet geboekt! De volgende dag om 13:30 zouden we gaan skydiven… Ik was nog best zenuwachtig aangezien je niet iedere dag zomaar uit een vliegtuig gaat springen met een maloot+parachute op je rug… Uiteindlijk daar aangekomen blijkt het te hard te waaien en gaat het hele feest niet door... Was wel even zuur omdat ik er wel klaar voor was! Die middag nog maar op het strandje gechilled want het was prima zonnig weer. S’avonds een beetje moet ingedronken in Queenstown aangezien we de skydive naar de volgende dag konden verplaatsen.

De volgende dag om 10:30 toch geskydived!! Was echt een levenservaring! Ongeloofelijk! Allereerst het moment dat je naar het einde van het vliegtuig kruipt... vervolgens uit het vliegtuig hangt en na 3 tellen er letterlijk uitvliegt... Super adrenaline kick! Het duurt een paar seconden voordat je de terminal velocity van 200km/h behaalt. Gedurende de vrije val van 45 seconden heb je meer het gevoel dat je op een soort luchtkussen zweeft... Op 3.000 feet gaat de parachute open... Dat is ook even schrikken omdat je keihard (met hoge G-force) wordt afgeremd... daarna is het alleen nog maar door de lucht zweven. Of, omdat ik die G-forces wel mooi vond, allemaal leipe tollen en draaien in de lucht maken... super tof!

Die middag nog maar een rustig boottochtje langs de higlights van Queenstown gemaakt. Die avond lekker fish en chips gegeten... nogsteeds vol van de adrenaline van de skydive!

De volgende dag vroeg op om naar Doubtfull sound te gaan. Een prachtig en erg bekend natuur gebied. We zijn met een boot naar het hard van dit park gevaren om daar in een soort lodges te overnachten. Na de middagwandeling hebben we zelf gekookt en zijn we vroeg gaan slapen aangezien we de volgende dag om 5 uur op moesten voor de ochtend kayak.

Het kayakken was prachtig zo vroeg in de morgen! De foto’s zijn ook prachtig... helaas kan ik deze vanaf hier nog niet uploaden. Na de lunch zijn we richting Otago railtrail gereden. Dit is een bekende oude railtrack waar nu een fietspad van gemaakt is van ongeveer 150km. Met een ondergaande zon in de achteruitkijkspiegel van de bus kwamen we aan bij het hostel. Het was een pub waar je ook kon slapen. Prima dus!

De volgende dag 40km gereden van de track. Helemaal top! Hoe maak je Max blij: Zet hem op een mountainbike met een prachtige omgeving! We hadden prima weer, iets van 24 graden maar.. windje erbij.. prima om te mountainbiken!

De dag daarop (5 maart) verder naar het noorden gereden. Christchurch was de bestemming. Op 22 februari 2011 was er een zeer zware aardbeving die een groot deel van Christchurch heeft verwoest. Oude gebouwen en kerken zijn verwoest. Als je de stad in rijdt zijn er dan ook veel bouw- en puinverwerkingsbedrijven te zien. ’S Avonds met een kennis van een medereizigster een paar biertjes in de stad gedaan. Was wel tof om door een local te worden rondgeleid. Zo was er van een oude bus en scheepscontainers een cafe/ bar gemaakt. Erg origineel! Die avond geslapen in een voormalige gevangenis! Tot 1999 werden hier nog boeven en misdadigers opgesloten achter de tralies. Nu is het een hip hostel... Wel tof om een keer (zonder mezelf misdragen te hebben) in een gevangenis te kunnen slapen!

Volgende dag weer vroeg op om richting Kaikura te rijden. Een mooi kustplaatsje in het noord-oosten van het zuidereiland met veel westerse invloeden. Die middag een prachtige wandeling langs de kust gemaakt. Die avond hebben we de, door medereizigers persoonlijk gevangen, kreeften gegeten. Normaal betaal je 120NZD per kilo kreeft!

Op 7 maart langs de oostkust met nog wat tussenstops naar Wellington gereden. Hier zijn we op de heenweg ook al een langs gekomen. Deze keer een rustig avond gedaan aangezien de reis er toch bijna op zat en iedereen alweer uitkeek naar zijn volgende trip, bestemming of reis naar huis.

Vrijdag 8 maart was een slopende dag. Vanaf 7 uur in de morgen vanaf Wellington eerst de Ferry genomen om vervolgens door te crossen naar Aucland. Om 8 uur in de avond heeft Leen ( de neef van mijn pa) mij weer opgehaald na mijn rondreis van 22 dagen. Daarvoor nog even leuk afscheid genomen van de hele groep! Het was een erg geslaagde trip!

Die zaterdag gelijk weer met Leen de wagen ingestapt om een rondje rond de Corremendals te rijden. Een soort schiereiland ten oosten van Kawakawa bay, een kleine 250km rond. Weer prachtige plaatsjes als Whitianga en Coremendal bezocht. Biertje gedronken en wat gegeten... prima dagje!!

Zondag op internet opgezocht of het mogelijk was om naar de Cook Eilanden te gaan voor een weekje... de weersvoorspellingen waren prima en er zou genoeg te doen moeten zijn op Rarotonga. Die maandag naar het flighcenter gegaan en gelijk een vlucht geboekt voor de volgende dag! Dat is nog eens last minute! Het hostel gelijk gereserveerd en nog maar een extra SD geheugenkaart voor mijn camera gehaald.

Die dinsdag vroeg in de morgen weer gaan vissen met Leen. Uiteindelijk maar 2 vissen gevangen... Deze hebben we gelijk als lunch gegeten, super verse en lekker!
Rond half 4 richting het vliegveld vertrokken voor mijn vlucht naar Rarotonga!

Tot zo ver dit deel van het reisverslag... Rarotonga is weer een nieuw deel! De groeten vanuit een nogsteeds zonnig Kawakawa bay!!

• 20 Maart 2013 - 08:02

Otto:

Maxie te vet allemaal wat jij gedaan hebt ouwe! Als je terug komt doen we een biertje en mag je het in het kort nog allemaal keer vertelle haha:) have fun menn

• 20 Maart 2013 - 08:30

Anita Dorré:

Hoi Max,
    Wat is het toch leuk om jouw reisverslag te lezen. A. omdat je zo enthousiast bent en B omdat je zooooooveeeeeeel doet en voor je zelf hebt georganiseerd. Helemaal Top! Kijk nu al uit naar je volgende verslag. Geniet er weer van!!!