Nieuw Zeeland!! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Max Murre - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland!! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Max Murre - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland!!

Door: Mr. Max

Blijf op de hoogte en volg Max

27 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Nieuw Zeeland!!

Zooo daar istie weer! Heeft drie weken geduurd maar hier is weer een nieuwe reis update vanuit Queenstown!!

Op mijn laatste dag in Australië ben ik met een boottrip naar het greet barrier reef geweest. Perfect weer en een perfecte dag... Prachtige foto's met mijn spiegelreflex gemaakt. Het polarisatiefilter was zijn geld weer meer dan waard!! Met of zonder filter is het verschil tussen dag en nacht... Het filter zorgt ervoor dat de schitteringen van het water vervagen en de kleuren feller worden... Die avond party hardy in Gilligans. Dit is een hostel en bar discotheek en een super toffe discotheek met snoei harde muziek van avicii, swedish house maffia, bingo players etc.

De volgende dag zo brak als een gieter naar het vliegveld geraced. Die avond rond 12 uur aangekomen. Leen, neef van mijn vader, ook Leen genaamd). Leen en zijn vrouw Jan wonen in Kawakawa bay. Een schitterend plaatsje ongeveer 30km van Auckland aan een baai waar goed gevist kan worden.

In totaal vijf fantastische dagen gehad. Leen heeft me de omgeving laten zien. Biertje hier, biertje daar. We zijn gaan vissen. Snappers, white tails en zelfs een kleine hammer shark gevangen!! Leen brouwt zijn eigen bier, soort witbier, smaakt verdomd goed!!

Die vrijdag hebben we de verjaardag van Jan gevierd (vrouw van Leen) samen met de rest van de familie:) de volgende dag de verjaardag van Ella Bella gevierd ( de dochter van Jennifer en Michael). Die middag hebben Leen en Jan me naar het Noomads hostel in Auckland gebracht van waaruit mijn 3 weekse trip door Nieuw Zeeland begon. Die middag zelf Auckland bekeken. Prachtig uitzicht over Auckland gehad vanaf de Skytower:) S' avond mijn reisgezelschap ontmoet. Mensen van over de hele wereld. Een groep met aardige mensen en met uiteenlopende leeftijden...

De volgende dag vroeg vertrokken om te gaan kayaken vanuit Raglan. Een bekende surfspot in NZ. Vanuit de haven naar een ecologische farm gepaddeld. Daar werden we door twee schapen rondgeleid over hun ecofarm en gingen ze vertellen hoe slecht de grote boze mensenwereld is voor het milieu en hoe goed ze zelf zijn.

Die avond naar Kev's campingspot gegaan. Een toffe dude (Kev) die net een nieuwe camping heeft geopend met een soort challets. Lekkere fish and chips gegeten met een ondergaande zon. Lovely!

De volgende ochtend een paar uur gesurft. Er waren echt super dikke en hoge golven. Kleine "nose dive" hier en daar maar opzich ook wel een paar goeie golven gepakt. Die middag naar een waterval geweest, fotootjes gemaakt... S' avonds voorbereiding getroffen voor de "bonfire". Een vuurtje van een meter of 10 (Hahaha).

De volgende ochtend zouden we, super bijzonder, een Maori stam gaan bezoeken. Allemaal rituele shizzle ging er aan vooraf en je mocht geen pet, zonnebril en schoenen dragen, niet met je ogen knipperen enz.

Komen we daar... Staat daar de 50cent van de Maori scene. Een hippe dude met een kiwi shirtje. Geen traditionele kleding of wat dan ook.. beetje jammer. Hij had wel een mooie oude hut (Maori house) waar we een rondleiding kregen.

Die middag de rest van Rotorua bekeken. Plaatsje dat bekend is van zijn "hot water pools". Beetje rondgehuppelt en die avond het goorste avondmaal everrrr gehad. Soort van opgewarmde schapenlong ( schaap dat 20 jaar heeft gerookt). Dat in combo met risotto en rottende groente. Heerlijk.

De volgende dag. Big hiking day!! Dag 5 van de trip. Een wandeltocht van 20km over de Tongariro Alphine Crossing. Een vulkaan die al 2 jaar niet meer actief is geweest. No worries! Spectaculaire views gezien. Prachtige fotos gemaakt! Ik heb vanuit Wellington al een foto geüpload vanaf mijn telefoon. Die avond verbleven we in een ski lodge. Super relaxte accommodatie met een goed buffet:) Ben die middag nog een gozer tegen gekomen die een jaar in Driebergen had gewoont. Super toevallig, kende hem verder niet... Maar toch super toevallig, aan de andere kant van de wereld:P

De volgende dag 400km over de highway richting Wellington gereden. Aangekomen in Wellington. Prachtig kust plaatsje (stadje) gezellig haventje en een grote variatie aan gebouwen. In Wellington het NZ national museum bezocht. Een gebouw van 5 verdiepingen met verschillende tentoonstellingen. Opgezette dieren, een gigantische interactieve kaart van NZ, een GP motor gemaakt in een schuurtje enz. Heel leuk en graaatis! Die avond was de laatste avond voor Amy en Pascal. De een ging een andere trip doen de andere naar Fiji. Was wel jammer... We hebben ons nog maar een beetje misdragen in Wellington:) leuke bars en cafés bezocht:)

Volgende ochtend met een houten hoofd richting de haven gereden om daar de 3,5 uur durende boottocht te doen richting het zuider eiland. Iedereen in Wellington vertelde al dat dit "het" eiland zou zijn. Klopt ook wel. Natuur is echt prachtig! Gigantische bergen. Combo van de alpen, canada, Amerika en het tropisch regenwoud van Brazilië ofzo? Heel apart om tropisch regenwoud naast een gletsjer te zien bijvoorbeeld.

Na de turbulente boottrip nog een paar uur gereden richting het Abel Tasman national park. Bekend van de hagel witte stranden, paar stranden staan in de top 10 van mooiste stranden van de wereld, volgens de Lonely Planet ( vervelend!!).

Die middag met een watertaxi cq. speedboot:) Ghehe dat ging echt harrrrd! naar onze slaapplek gevaren. Die avond op een boot geslapen in een baai, prachtige plek.

Volgende ochtend weer een grote hike... Dit keer langs de mooie stranden van Abel Tasman. Hagel witte stranden... Kristal helder water... Perfecto!! S'avonds een gigantische hamburger gegeten en daarna naar onze volgende slaapplek gereden. Sliepen in een soort cabines op een boomgaard met appels en peren.

Volgende dag, dag 9, richting Punakaika gereden ( lijkt een woord dat uit het kamasutra woordenboek komt:p) onderweg verschillende stops gemaakt en weer een paar uur gewandeld langs de westkust... Die avond verbleven we in prachtige lodges in de buurt van het strand. De lodges stonden midden in het oerwoud, echt prachtig, kan zo in Travel magazine staan!! Die middag nog even gezwommen op een plek waar het niet mocht vanwege de stromingen en golven... Maja je bent een crazy dutchie of niet haha (viel allemaal best mee..) S' avonds met de hele groep gekookt en gegeten.

Volgende dag "same shit different day" weer een prachtige wandeling door het tropisch regenwoud langs een rivier. Aan het einde van deze wandeling kwamen we bij de "pancake rocks". Een soort gelaagde stenen, heel bijzonder en miljoenen jaren oud.. beetje jammer dat al mijn accu's leeg waren. Overigens de eerste en laatste keer:)

Die middag verder door gereden richting Franz Josef. Soort Zwitsers bergplaatsje met uitzicht op een gletsjer.

Volgende dag zouden we hier een gletsjer hike gaan doen. Dit bleek niet mogelijk te zijn (al jaren niet) alternatief was een helihike van 250e. Een helikopter brengt je naar de gletsjer en daar huppel je dan een uur rond. Aangezien ik net als in Australië ook hier in NZ nog geen geldboom heb kunnen vinden ben ik maar gewoon richting de gletsjer gelopen. S'morgens eerst nog gekayakt op een groot meer met mooi uitzicht:)

Die avond maar eens vroeg naar bed. Uitgeput van al het wandelen... Krijg wel de conditie van een paard:)

Vandaag dus onderweg naar Queenstown. De adrenaline stad van NZ. Bungee jumpen, Skydiven, raften enz... Alles kan! Even kijken wat ik allemaal ga doen:p

Tot zo ver mijn mega update!! Nog even wat algemene info. Het weer is werkelijk prachtig!! Echt iedere dag super mooi weer! Nooit verwacht dat het zo goed zou zijn. De nieuw zeelanders zijn opzich aardig maar niet zo cool en tof als hun wester buren, de Australiërs. De groep is opzich leuk, zitten altijd een paar rotte appels bij... Zo ook deze keer...

Groetjes en Houdoe! vanuit een zonnig Queenstown.