de rest van de oostkust in vogelvlucht! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Max Murre - WaarBenJij.nu de rest van de oostkust in vogelvlucht! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Max Murre - WaarBenJij.nu

de rest van de oostkust in vogelvlucht!

Door: Mr. Max

Blijf op de hoogte en volg Max

09 Februari 2013 | Australië, Cairns

Daar istie weer! ik loop nogal achter met mijn reisverslagen... daarom een korte update van de vervolg van mijn reis in Australie vanuit Nieuw Zeeland. Ik zal het in twee delen doen!

Nadat ik naar de Fraser eilanden ben gegaan ben ik de volgende avond vanuit Rainbow Beach naar Airlie Beach gereden. Twee zweedse gasten (Adam en Johan) ontmoet op Fraser island (zo gek als twee deuren) zaten in dezelfde bus. De volgende ochtend, na 1000 km rijden met een Premier bus, aangezien die ?@#$%^ Greyhound bussen weer niet reden aangekomen in Airlie beach. Die gasten zaten in het zelfde hostel dus dat was leuk. 's middags dat plaatsje bekeken en alvast ingechecked voor de boot. Die gasten gingen met een pary boot... ik ben met een echte race boot gaan varen. Bootje van 83ft met een mast van 110 ft die over de hele wereld races heeft gedaan... echt tof dat ik daarmee meekon!! ’s Avonds een pilsje gedaan met een internationaal gezelschap > gasten uit zweden, Mali, Australie, Mexica, Engeland en chicks uit zweden, finland en engeland... prima avond gehad!

De volgende dag om 2 uur ben ik aan boord gegaan van de “Boomerang” (de race boot) met nog 25 man waarvan 4 man personeel. Aardige kapitein, een bootsjongen en twee meiden van de retirade (koffie, eten enz)... Alles was goed verzorgt en we hebben een flink stuk gevaren.

Toen we wegvaarden vanuit Airlie beach was het al flink aan het waaien en regenen. Alle zeilen werden gehesen en de boot ging flink scheef. Binnen 20 minuten scheurde met een grote klap het voorzeil... de kapitein hard lachen en roepen dat we er nog 2 reserven hadden > no worries!! Was wel even schrikken haha

Die avond de sterrenhemel bekeken onder het genot van een paar pilsjes. De volgende dag naar een prachtig strand gegaan. Echt te mooi voor woorden… Dit was dus het whitsunday’s island… ik zal er nog foto’s van uploaden!! ‘s middags hebben we nog prachtig gesnorkeld! Super veel vissen gezien en zelfs de “Elvis vis” een super grote blauwe vis.. misschien wel 70cm lang? Die avond “same shit different day..” biertjes drinken op het dek…

Volgende dag weer gesnorkeld en al vroeg terug gegaan naar Airlie Beach. Beetje hardgelopen daar was wel even fijn na de boottrip. Beetje de zeebenen eraf rennen.

Die avond alweer om 8 uur de bus gepakt naar Cairns. Daarvoor nog even een goede steak gegeten met een paar mensen die ik had ontmoet op de boot. De volgende dag om 6 uur ’s morgens aagekomen in het Gilligens hostel. HET hostel van Cairns. Echt te tof! Ze hebben een mega discotheek bij het hostel… gratis entrée voor gasten… buiten een grote tuin met band en binnen een discobar met hippe DJ’s.

Om 8 uur met de te grappige “uncle brains” trip mee geweest. Een begrip voor backpackers in Cairns. Het originele idee van de trip is om het regenwoud en de watervallen rond Cairns te gaan bekijken met een busje vol backpackers. Blijkt dus dat er een super idiote gozer meegaat die buschauffeur, tour guide, kok en entertainer is whaha! Echt geniaal… hij bedenkt de gekste dingen! Super grappig! Moet je meegemaakt hebben! Die avond nog noodles gegeten met een Noorse kamergenote.. ze liet me gelijk de lagoon en een deel van de stad zien. Prachtig!

De volgende dag weer vroeg op. Om 7 uur zou ik met een zeilboot het Greeg Barrier Reef opgaan… bleken er maar 4 mensen op die boot te zitten… Kreeg ik een gratis upgrade naar een groot soort van jacht waar we met 60 man mee naar het reef racede… super tof!! Was weer super mooi allemaal… ongeloofelijk.. net als in de film of een ansichtkaart… kristal helder water… bootjes lijken te zweven > the good life!!

De hele dag beetje gesnorkeld, gechilled en gegeten in en op de boot. Aan het einde van de dag weer terug naar het hostel gegaan. Die avond lekker gefeest met wat internationale mensen. Dit was het laatste avondje in Cairns alweer!! Volgende dag met een dikke kater rond 11 uur naar het vliegveld gebracht met een taxibusje. Om 1 uur naar Brisbane gevlogen en van daaruit naar Auckland. Rond 12 uur die avond heeft de neef van mijn vader (oud oom of achter oom? Don’t know exactly…) opgehaald van het vliegveld.

Tot zo ver Australie! Dat waren even een kleine 3000 kilometer in 24 dagen! Wat een land… wat een verschillen… van heetste dag in Sydney tot overstromingen langs de kust… notionale parken ter land ter zee en in de lucht (sterren hemel). Prachtige natuur en super veel toffe en aardige internationale mensen die ik ben tegengekomen. Ben wel tot de conclusie gekomen dat backpacken echt heel tof is! Beetje chillen de hele dag… allemaal actieve mensen die meestal een beetje dezelfde passies voor reizen en avonturen hebben! Super leuk!! Uiteindelijk heb ik alles kunnen doen dat ik wilde doen! Daar ben ik echt super blij mee! Heb van veel mensen gehoord dat ze trips moesten annuleren...

Dit was het weer… ik zal ik mijn volgende reisverslag vertellen over het prachtige en totaal andere Nieuw Zeeland!

  • 13 Februari 2013 - 11:17

    Daniëlle Van Dijk:

    Klinkt goed Max, gelukkig heb je alles nog kunnen doen! En wat een herkenning, heb je vis Elvis ook een knuffel gegeven? haha. Je zult vast heel veel mooie foto's van de whitsundays hebben, kan niet anders, het is er zo schitterend, eigenlijk niet vast te leggen. Ben blij dat je de uncle Brian's tour leuk vond, wie was je tourguide.. cousin Paul? Een geweldige tour die je niet snel meer vergeet denk ik, net als alle andere dingen die je hebt gedaan en gezien. Hopelijk heb je veel foto's die je herinneringen op ieder moment weer tot leven kunnen brengen. Geniet van je tijd in Nieuw-Zeeland!

    Groeten uit een koud (maar wel subliem carnavalland) Nederland!

  • 13 Februari 2013 - 17:41

    Mark:

    He Max, klinkt allemaal super goed, mooie verhalen!
    Het is ook grappig dat ik na elk verslag de foto's van m'n huisgenoot ernaast kan leggen. Die heeft gewoon precies dezelfde reis gemaakt, alleen in 2,5 maand. Ziet er goed uit.
    Dit keer niet geschrokken van de vissen tijdens het snorkelen haha...
    Jammer dat het deze keer niet via de Markx Tours geregeld is, maar veel plezier nog de komende weken! Groeten Mark

  • 13 Februari 2013 - 18:11

    Caroline:

    Wat een mooie verhalen,je kunt ze zo in reisbundel bundelen!ik weet precies waar jij in Cairns zat.het is
    Een en al discotheken,gokhallen en veel Japanners!!echt mooi dat jij wel bij al die tropische plekken bent geweest!!heel veel plezier in NZ lekker potjes bier drinken en snappers vangen met Leen!!Liefs uit Leiden

  • 13 Februari 2013 - 21:19

    Joyce:

    Heb je Cape Tribulation overgeslagen? Dat is ook een mooi stukje boven Cairns.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Max

Op deze pagina zal ik updates van mijn reis rond de wereld geven. Tijdens deze reis van ongeveer 41.000km zal ik onder meer Hong Kong, Australie, Nieuw Zeeland, Fiji en New York gaan bewonderen! De reis is samen met mezelf en de rest van de wereld!

Actief sinds 10 Jan. 2013
Verslag gelezen: 589
Totaal aantal bezoekers 10080

Voorgaande reizen:

13 Januari 2013 - 26 Maart 2013

Wereldreis

Landen bezocht: