Fraserrrrr!! - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Max Murre - WaarBenJij.nu Fraserrrrr!! - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Max Murre - WaarBenJij.nu

Fraserrrrr!!

Door: Mr. Max

Blijf op de hoogte en volg Max

03 Februari 2013 | Australië, Rainbow Beach

FRASERRR!!

Uiteindelijk is het dus toch gelukt om in Rainbow Beach aan te komen. Bij deze even wat wiki facts over Fraser:

"Fraser Island is het grootste zandeiland ter wereld. Het ligt voor de Australische oostkust en hoort bij de staat Queensland. Het eiland is 122 km lang en 5 tot 25 km breed. Er heerst een tropisch klimaat, en het landschap is zeer afwisselend; mangrovebossen, tropische regenwouden, eucalyptusbossen en duinlandschap.

Er zijn veerpontverbindingen vanaf Hervey Bay en vanaf Rainbow Beach. De wegen zijn onverhard en vanwege het mulle zand zijn de wegen alleen begaanbaar voor auto's met vierwielaandrijving. Het strand dient als snelweg. Bij Eurong dient het strand tevens als landingsbaan voor kleine vliegtuigen.

Er liggen verschillende scheepswrakken langs de kust, het bekendste is de Maheno, dat op/in het strand ligt.

Op het eiland bevinden zich enkele nederzettingen, en diverse resorts en campings. Per jaar komen er ca. 300.000 toeristen.

Sinds 1992 staat het eiland op de UNESCO Werelderfgoedlijst

In oktober 2006, de Belgische avonturier Louis-Philippe Loncke doorkruist het eiland zonder extra bevoorrading van zuid naar noord.

Het eiland is rijk aan diersoorten. Opvallend is het groot aantal vogels: meer dan 350 soorten zijn er al gevonden."

De middag voordat ik naar Fraser zou gaan kregen we een briefing over hoe je over het strand moet rijden met een 4wd en over veiligheid enz.. In totaal waren er ongeveer 35 mensen. Vooral Duitsers en Engelsen verder natuurlijk Dutchies en Canadezen, Zweden, Finnen enz... De groepen werden opgesplitst per auto. Er zaten 3 duitse broekies van 19 bij mij in de auto nog 3 trutjes uit Engeland en een gozer uit zweden. We reden in de "LEADING" car waardoor we onze eigen chauffeur hadden.

De volgende dag vroeg alle spullen in de auto gegooid en opweg gegaan! Vanuit Rainbow beach naar de Ferry gereden. Vervolgens naar het eiland gevaren en aangkomen op het eiland over het strand naar ons kamp gereden. Het was een soort camping met een groot hek er omheen omdat er veel Dingo's rondlopen op Fraser (soort wilde honden) en die zijn niet altijd even gezellig.

De camp site was redelijk basic... Slapen in een koepel tentje en douchen in een cabine. Back to basics dus! We moesten iedere avond zelf ons eten koken. Dit ging best prima met de hele groep:)

's middags zijn we nog naar het "paradise" geweest. Daar aangekomen bleek het ook echt een paradise prachtig helder water en wit zand. Zoet water, dus heerlijk om even af te koelen... (ik zal nog wel een fototje uploaden op waarbenkjij of facebook). Iedere avond was het na het eten party hardy. We hadden een soort houten hut met speakers waar we konden chillen. Later die avond zijn we zelfs met de tour guide nog over het strand gaan scheuren (dit wordt eigenlijk afgeraden) maar het is super tof:) haha. Muziek keihard aan in die 4WD en gaan. Super mooi!!

De volgende dag zijn we nog meer creeks en een prachtig uitzichtpunt geweest. Was echt adembenemend mooi. Je moest over een klein riggeltje lopen en dan keek je zo naar beneden in een klif van iets van 80 meter. Best gevaarlijk maar echt super mooi!!

Die avond weer het zelfde verhaal met partien op het strand en over het strand scheuren met de 4wd. Werd uiteindelijk nog zwemmen in de creek enz.. haha

De volgende dag zijn we naar een zandduin geweest. Was ook echt super bijzonder. Soort woestijn met op de achtergrond de zee en naast de zandduin een meertje waar je weer heerlijk kon zwemmen. Vanaf daar zijn we weer terug gereden naar het vaste land. Eindelijk mocht ik ook een stuk rijden. Iets van 50 km denk ik. Was echt superr tof!! Hard scheuren over het strand... beetje driften met die 4WD. Zal maar niet vertellen dat de auto een beetje uitbrak op een zandweggetje... gelukkig wist ik door Ray Mears extreme survival (Discoverrry Channel) wat ik moest doen... we hebben het maar net overleefd:P

Die avond eindelijk weer in een normale kamer met bed:) Lekker airco op de kamer en ze hadden zelfs Grolsch op de tap in het hostelcafe. Heerlijk! Vandaag geregeld dat ik kan doorreizen naar Arlie Beach van waaruit ik de White Sundays boot trip ga doen. De greyhound bus ging weer eens niet dus nu ga ik met een andere maatschappij... Kost geld maar ik kom er wel:)

Tot zover dit verslag ik ga even snel eten en dan de bus in!! Cheers mates!!

• 10 Februari 2013 - 19:31

Vincent:

Max wat ben je ook een mooie baas!
    Klinkt goed allemaal!

Tags: Fraser