Nooo worries!! - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Max Murre - WaarBenJij.nu Nooo worries!! - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Max Murre - WaarBenJij.nu

Nooo worries!!

Door: Max Murre

Blijf op de hoogte en volg Max

03 Februari 2013 | Australië, Surfers Paradise

Bij deze weer een travelupdate! Ik had een aantal dagen geen bereik en geen internet omdat ik in een semi rampgebied zat. Verder alles onder controle:)

Zoals vermeld in mijn vorige verslag kwam er een cycloon richting de oostkust van Australië... Deze blijkt van noord naar zuid te bewegen precies langs de kust en precies waar ik op dat moment was... In surfers paradise was het al flink aan het stormen en waren er meters hoge golven... Het bleek daar nog rustig te zijn 's avonds bij de Australische Mc donalds, hungry jacks, werd op het nieuws verteld dat bundaberg grotensdeels verwoest en overstroomd was... Dit ligt een paar honderd kilometer noordelijker.

Surfers paradise was opzich geen hele gekke stad. Grote hotel torens een Channel en Loui Vuitton winkel maken het een soort Miami of Monaco maar dan een tikkeltje ordinair.

De volgende dag ben ik al vroeg via Brisbane naar Noosa gegaan. Onderweg zag je af en toe een omgewaaide boom of een op hol geslagen catamaran die half op de kade van een rivier lag... Aangekomen in Noosa moest ik erg lang wachten totdat ik mijn kamer in mocht en het regende ondertussen echt keihard. Er viel die dag 200mm water. Brisbane was ondertussen deels overstroomd net als Goomphie. Een plaatsje tussen Noosa en Rainbow beach. Na de lange incheck tijd die avond met 3 meiden (waaronder Katy Perry, stond echt in haar paspoort!!!) uit Glasgow en een Engelsman zelf wat gekookt. De volgende dag was het weer wat beter. Nog wel wat wolken maar prima weer om het National Park van Noosa te bekijken. Samen met 2 Nederlandse meiden en de Engelsman de kust route gelopen. Prachtige zeezichten en flinke golven waren erg tof om te zien. Die avond was iets minder leuk. Een gozer die gewoon in onze kamer verbleef had die avond bedacht om spullen van ons te jatten en er vervolgens vandoor te gaan. Waarschijnlijk was hij z'n key kwijt want hij had een ruit ingegooid om binnen te komen. Was wel even schrikken maar hij is gepakt en had niks kunnen meenemen gelukkig. Toch even schrikken...

De volgende dag zou ik eigenlijk om 1 uur naar Rainbow Beach gaan met de bus maar die reden niet... Als gevolg van overstroomde bruggen en wegen... Gelukkig was het die dag mooi weer dus besloot ik nog een nacht te blijven. De volgende dag, Volle bak zon! Zonnebrand op, zwembroekje aan, brilletje mee en gaaaaan! Hele dag tot laat op strand gechilled. Terug gekomen vergeten optijd boodschappen te doen dus toen maar wat ingrediënten van andere backpackers geleend. was prima pastatje geworden.

Die avond waren er al veel geruchten dat de Greyhound bussen nogsteeds niet zouden rijden en dat dit nog twee dagen duurde. Zelfs met ander vervoer of liftend kon je er niet komen. Dat hadden ze iig bij Peter Pans gezegd...

Na weer een nacht slecht geslapen te hebben was ik er klaar mee. Spullen gepakt... ik zou eerst gewoon gaan liften.. kan niet en werkt niet staan niet in m'n woordenboek. Volgens locale mensen kon je er gewoon komen...

Uiteindelijk met twee Nederlandse meiden een busje kunnen nemen naar Rainbow beach. Super relaxt want daardoor kon ik toch naar Fraser Island. Hiervoor moest er die middag een korte briefing worden gedaan aangezien je zelf met 4WD jeeps over strand gaat rijden en daar 2 nachten op het eiland verblijft:)

tot zo ver dit reisverslag ik zal nog laten weten hoe fraser is:) groetjes uit een chaotisch Australië:)

Ps. Over de titel van dit reisverslag. Alle Australiers zeggen de hele dag " no worries"... vooral als je loopt te stressen of als iets niet lukt... Zouden ze in Nederland ook moeten doen;)

  • 03 Februari 2013 - 20:03

    Caroline & Bas:

    Hee Max,

    Mooie verhalen allemaal! Klinkt avontuurlijk! Wij zijn net veilig terug van wintersport.

    Groet,
    Bas en Caroline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Max

Op deze pagina zal ik updates van mijn reis rond de wereld geven. Tijdens deze reis van ongeveer 41.000km zal ik onder meer Hong Kong, Australie, Nieuw Zeeland, Fiji en New York gaan bewonderen! De reis is samen met mezelf en de rest van de wereld!

Actief sinds 10 Jan. 2013
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 10080

Voorgaande reizen:

13 Januari 2013 - 26 Maart 2013

Wereldreis

Landen bezocht: