HONG KONG city of light! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Max Murre - WaarBenJij.nu HONG KONG city of light! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Max Murre - WaarBenJij.nu

HONG KONG city of light!

Door: Mister Max

Blijf op de hoogte en volg Max

16 Januari 2013 | Hong Kong, Hong Kong

Zie hier mijn eerste reisverslag vanuit Hong Kong!

De vlucht naar Hong Kong was best relaxt. Goed kunnen slapen in het vliegtuig en er zat een relaxte vietnamese gozer naast me die was geboren in Sydney en in Londen woonde (of andersom). Hij had super veel tips voor Hong Kong en Sydney dus dat was wel tof.

Het dragon hostel waar ik nu verblijf heeft piepkleine kamertjes met een douche en wc in een. Best handig... De andere backpackers zijn aardig en komen vooral uit Europa.

Hong Kong is overigens echt AWESOME! Eindhoven wordt de lichtstad genoemd... nou, als je in Hong Kong bent geweest denk je daar wel anders over!! Serieus overal lasers, lampen, neon enz.. super tof! De stad is dan ook 's avonds op zn best! Mooie grote gebouwen, aardige mensen (helpen je graag als je de weg even kwijt bent). Alles is ook super schoon en netjes, daar verbaasde ik me over!

De eerste dag ben ik met een kale duitse gozer de staat in gegaan. Hij had 1 dag om Hong Kong te zien dus hebben we ons best gedaan om dit voor elkaar te krijgen:P. We zijn met de boot de victoria harbor overgestoken. Daar hebben we met de oude tram een rit gemaakt van oost naar west. We hebben misschien wel 10km rondgelopen door allemaal straatjes elk met hun eigen specialiteiten. Gebakken of gedroogde hond, paard, kip, slang, haai enz... ze hebben het allemaal. Vervolgens zijn we naar de peak gegaan om uitzicht te checken. De view was echt super nice! Heel veel foto's gemaakt! Ik zal proberen om deze nog te uploaden. 's avonds zijn we nog langs een soort barstreet gegaan en daarna weer terug naar het hostel. (zo gaar als een gieter)

Vandaag ben ik alleen op pad gegaan. Was wel even raar om alleen de deur uit te gaan... ben gewent om altijd wel met iemand samen te gaan. Was eigenlijk best een top dag! Je kan gaan en staan waar je wil... niet op je buddy te letten ofzo... Vanmorgen eerst naar de grote Bouddha geweest. Je komt daar met een soort kabelbaan... hebben ze echt super mooi aangelegd! prachtig uitzicht! Vanmiddag en vanavond ben ik naar de lightshow gaan kijken. Was echt super nice! beetje jammer van de muziek maar verder was het echt spectaculair:)

Morgen ga ik nog wat marktjes bekijken enz... om 20:00 vlieg ik alweer naar Sydney! De tijd gaat snel op deze manier!

Groetjes van een verkoude Max (gaat wel weer over...)

  • 16 Januari 2013 - 22:08

    Joyce Lee:

    Hoi Max, leuk om je blog te lezen, had de tip gekregen van je zus. Ik krijg heimwee als ik je foto's zie haha. Hong Kong is een betoverende stad! Geniet nog verder van je trip.

    Groetjes, Joyce

  • 17 Januari 2013 - 08:02

    Max:

    Klinkt echt heel gaaf max, lekker enthousiast verhaal ook. Foto's zien er ook mooi uit! En zo ziet de big buddha er dus uit haha. Geniet nog van je laatste dagje hong kong!

  • 17 Januari 2013 - 08:05

    Misja:

    oke beetje vreemd dat er max boven staat ipv Misja? Maar dat berichtje was dus van mij

  • 19 Januari 2013 - 02:17

    Misja:

    haha ja dus zet ik maar misja boven mijn bericht ;) Hong Kong was awesome!! > Ik ben nu heeel even op internet in Sydney... warmste dag sinds mensheugenis gisteren hier in Sydney! Zal zo even een nieuw reisverslag erop knallen;) xMax

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Max

Op deze pagina zal ik updates van mijn reis rond de wereld geven. Tijdens deze reis van ongeveer 41.000km zal ik onder meer Hong Kong, Australie, Nieuw Zeeland, Fiji en New York gaan bewonderen! De reis is samen met mezelf en de rest van de wereld!

Actief sinds 10 Jan. 2013
Verslag gelezen: 613
Totaal aantal bezoekers 10080

Voorgaande reizen:

13 Januari 2013 - 26 Maart 2013

Wereldreis

Landen bezocht: